INFORMACJE
- Wyjazd 1 lipca 2023 r.
- Powrót 14 lipca 2023 r.
- Beskid Żywiecki
- Komendant: phm. Mateusz Piernikarczyk HR
- 19 Gdańska Drużyna Harcerek "Motylarnia"
- 1500 zł (koszt całkowity)
Płatność
- I rata 500 zł do 10 marca 2023 r.
- II rata 500 zł do 10 kwietnia 2023 r.
- III rata 500 zł do 10 maja 2023 r.
- Tytuł: Składka na Obóz Beskidy 2023 + Drużyna + Imię Nazwisko + Rata 1/2/3
- 22 1020 1026 0000 1002 0465 5371
- Właściciel konta: Okręg Pomorski ZHR
Np.: Składka na Obóz Beskidy 2023 143 GDH Adam Mickiewicz Rata 1
Karty kwalifikacyjne
Warunki kwalifikacji
- Kartę należy dostarczyć do 10 marca 2023 r., koniecznie w koszulce na dokumenty
- adres ukryty, Drużynowy 143 GDH - Tomasz Zelma, tel. 739 905 539
- adres ukryty, Przyboczny 143 GDH - Kacper Romanowski, tel. 668927171
- Zbiórka zastępu w sobotę 25.03 lub 04.04
- Wypełnienie ankiety zgłoszeniowej
- Dostarczenie karty kwalifikacyjnej
- Wpłata pierwszej zaliczki
Kadra obozu
To oficjalne Twarze i osoby odpowiedzialne za organizację obozu, lecz nie wszystkie zaangażowane. Podkreślamy, że w przygotowanie i przeprowadzenie wyjazdu ogromny wkład mają całe kadry naszych drużyn.
Komendant
phm. Mateusz Piernikarczyk
Drużynowa
19 GDH
phm. Barbara Loch
Kwatermistrz
ćw. Grzegorz Błoszyk
Drużynowy
143 GDH
pwd. Tomasz Zelma
Trasa
Węgierska Górka – Hala Boracza – Hala Górowa – Jaworzyna – Jałowiec
bezpieczeństwo
Program zaczniemy od szkolenia z GOPR, aby wszyscy wiedzieli, jak reagować w sytuacjach kryzysowych i jak im zapobiegać. W organizacji obozu i jego przeprowadzeniu wesprze nas Druh Janusz Ciski, który od wielu lat prowadzi bazę na Jaworzynie i doskonale zna okolicę. Dysponując samochodem terenowym będziemy też w stanie zapewniać bieżące wsparcie i awaryjny transport z trudno dostępnych rejonów.
W wyższych partiach gór, powyżej 1000 m n. p. m. będziemy wędrowali w opiece przewodników górskich. Podczas samych wędrówek i na miejscach stacjonarnych będziemy polegać na łączności radiowej w częstotliwościach PMR, jeśli nie będziemy mieli dostępu do fonii komórkowej. Wszystkie harcerki i harcerze zawsze będą mieli przy sobie dane kontaktowe kadry obozu na wypadek odłączenia się od grupy, a także będą objęci ubezpieczeniem.
Podczas trwania obozu będziemy w codziennym kontakcie ze służbami, a w szczególności z GOPR i Strażą Pożarną, którym będziemy meldować o stanie naszego zgrupowania, a także uzyskiwać szczegółowe informacje na temat panujących warunkach pogodowych w okolicy. W trakcie obozu zadbamy o zdrowe odżywianie, odpowiednią ilość posiłków, nawadnianie i zabezpieczenie przed hipertermią.
Cele i metody
Naszym celem jest zapewnienie harcerkom i harcerzom niezapomnianych przygód i dobrej zabawy poprzez wędrówki i zajęcia terenowe, pracując przy tym indywidualnie za pomocą stopni i sprawności. Chcemy również wspierać rozwój samodzielności i odpowiedzialności poprzez podział na służby, takie jak kuchenne i sprzątające. Zdrowa dieta i duża ilość ruchu będą nieodłącznymi elementami naszego wyjazdu, a rozwój duchowy i intelektualny będziemy wspierać poprzez dyskusje, harcerskie ogniska, msze święte i śpiewogrania. Przebywanie na łonie natury będzie wprowadzać nas wszystkich w bliski kontakt i pozwoli budować silne przyjaźnie i relacje.
Organizacja marszu
Podczas wycieczek harcerki i harcerze będą mieć ze sobą niezbędny ekwipunek, a my ograniczymy do minimum konieczność przenoszenia ciężkich rzeczy. Planujemy podział na 2-3 grupy wytrzymałościowe, które będą miały zróżnicowane długości tras pieszych. Jednocześnie czas wycieczek terenowych dla grup mało zaawansowanych nie będzie dłuższy niż 4h/dzień. Pierwsze 3 dni będą okresem aklimatyzacji, w którym będziemy mieli stałą bazę noclegową i będziemy stopniowo zwiększać poziom trudności obozowych rutyn. Obiady w miarę możliwości będziemy gotować sami, ale na pewno zdarzy nam się jadać w schroniskach lub płacić za catering, w zależności od naszego harmonogramu. Będziemy spać na łóżkach, pryczach, materacach i czasem na karimatach w namiotach. Zadbamy o zdrowe i odpowiednie odżywianie, zapewniając co najmniej 4 posiłki dziennie i co najmniej 4 litry wody na głowę.
Ekwipunek i przygotowanie do obozu
Najwięcej uwagi należy poświęcić podczas wyboru butów i skarpet, ponieważ to one zapewnią największy komfort i wygodę podczas trwania obozu. Pomijając sam proces wyboru obuwia, konieczne jest, aby buty były w użytku już przed obozem, najlepiej od maja. Muszą być sprawdzone i rozchodzone, żeby nie zaskoczyły Cię po pierwszym dniu wędrówki pęcherzami i otarciami. Przy tym kluczowy będzie dobór specjalnych trekkingowych skarpet, których wystarczą 3 pary.
Minimalizujemy ilość zabieranych ubrań – będziemy je prać podczas obozu przynajmniej trzy razy. Nie bierzemy telefonów. Główny plecak musi być przystosowany do marszu i posiadać pasy stabilizacyjne: biodrowy i piersiowy.
Przed obozem planujemy zorganizować w drużynie dwie akcje, na których spotkamy się z ekwipunkiem obozowym i przetestujemy go w praktyce. Pierwsza w maju a druga w czerwcu. Wspólnie nauczymy się z niego korzystać i w razie potrzeby doradzimy co warto poprawić.
Kontakt w trakcie obozu
Harcerki i harcerze nie mogą mieć swoich telefonów. Chcemy od nich (telefonów) odpocząć i skupić się w pierwszej kolejności na otaczającym nas świecie i sobie nawzajem. W ramach raportowania o stanie naszego samopoczucia i o przeżywanych przygodach będziemy publikować zdjęcia i filmy na grupie facebookowej dla rodziców, założonej specjalnie na potrzeby tego obozu.
Możliwość bezpośredniego kontaktu z harcerkami i harcerzami będzie odbywała się wyłącznie za pośrednictwem telefonów drużynowych, kolejno – Basi i Tomka. Będziemy także na prośbę Waszych dzieci udostępniali im telefony do rozmowy. Jednakże, ze względu na zasięg, stan baterii oraz kwestie bezpieczeństwa, nie możemy zagwarantować, że będziemy je w stanie je odbierać i oddzwaniać codziennie. Z tego powodu bardzo prosimy, aby kontakt ograniczać do minimum, np. raz na tydzień, a także w miarę możliwości polegać na kontakcie za pośrednictwem wiadomości SMS.