Obóz Wdzydze 2024

INFORMACJE

Płatność

Np.: Składka na Obóz Wdzydze 2024 143 GDH Adam Mickiewicz Rata 1

Odwiedziny 14 lipca

Harmonogram
11:00Rozpoczęcie odwiedzin
11:00-12:00Czas dla rodziców
12:00-12:30Apel
12:30-13:30Gra na obozie
13:30-14:00Przerwa
14:00-15:00Obiad 
15:00-16:00Czas wolny
16:00-17:30Ognisko
17:30-18:30Kolacja z kiełbaskami 
18:30-19:00Pożegnanie
Zasady odwiedzin

Podczas obozu wchodzimy w pewną rutynę, która

Przez cały czas trwania obozu dbamy o to, aby prowadzić zdrowy tryb żywienia chłopaków. Szkoda, żeby akurat na czas odwiedzin dostali zastrzyk słodkich napojów i słodyczy na kolejny tydzień, zamiast obozowych posiłków. Co więcej, w namiotach mieszkalnych przepisy zabraniają nam przechowywać jedzenie. Zalecamy, aby korzystając z letniej pory, poczęstować chłopaków owocami w takiej ilości, aby były możliwe do spożycia jeszcze tego samego dnia.

UWAGA

Jesteśmy w trakcie potwierdzania godziny mszy świętej, która zostanie uwzględniona w harmonogramie.

Karty kwalifikacyjne

Warunki kwalifikacji

ANKIETA
ZGŁOSZENIOWA

Grupa dla
rodziców

ekwipunek
obozowy

Kadra obozu

Tegoroczny obóz zostanie zorganizowany wyłącznie przez zaangażowanie wolontariuszy – członków drużyny i jej przyjaciół. 
To powoduje, że składka pieniężna nie obejmuje żadnych wynagrodzeń.

326223168_877005610295322_8575303530634900854_n

Komendant

phm. Mateusz Piernikarczyk

fot. Maria Łubieńska

Zastępca komendanta

Drużynowy

pwd. Tomasz Zelma HR

Karol

WYCHOWAWCA

P.O. DRUŻYNOWEGO

HO Karol Roman

Osa

WYCHOWAWCA

przyboczny

HO Maksymilian Ossowski

Grzesiu

Kwatermistrz

ćw. Grzegorz Błoszyk

jajo

OBOŹNY

ćw. Jakub Grunt

Szymon

Przyboczny

ćw. Szymon Chołka

Spotkanie z rodzicami

Chcielibyśmy, aby każdy rodzic i harcerz z dostateczną świadomością mógł przygotować się do wyjazdu. W tym celu proponujemy dwa spotkania obozowe dla rodziców, w wariancie zdalnym i stacjonarnym, w następujących terminach:

  • 19 marca o godz. 17:30 w kawiarence parafialnej przy Parafii pw. Świętej Rodziny w Gdyni (ul. Hugo Kołłątaja 40). Spotkanie potrwa maksymalnie do godz. 19:00.
  • 26 marca o godz. 18:00 na Google Meets 
    Link do rozmowy wideo: https://meet.google.com/uyf-ufuv-pbe
    (Opcjonalnie) Dołącz przez telefon: ‪(PL) +48 22 163 94 49‬, PIN: ‪710 701 623‬#

Wejście znajduje się pod łącznikiem między kościołem a plebanią. Należy wejść do budynku kościoła i udać się schodami do góry do kawiarenki parafialnej.

Cele i metody

Naszym celem jest zapewnienie harcerzom niezapomnianych przygód i dobrej zabawy poprzez wędrówki i zajęcia terenowe, pracując przy tym indywidualnie za pomocą stopni i sprawności. Chcemy wspierać rozwój samodzielności i odpowiedzialności poprzez podział na służby, takie jak kuchenne i sprzątające. Zdrowa dieta i duża ilość ruchu będą nieodłącznymi elementami naszego wyjazdu, a rozwój duchowy i intelektualny będziemy wspierać poprzez dyskusje, harcerskie ogniska, msze święte i śpiewogrania. Przebywanie na łonie natury będzie wprowadzać nas wszystkich w bliski kontakt i pozwoli budować silne przyjaźnie i relacje.

Kontakt w trakcie obozu

Harcerze nie mogą mieć swoich telefonów. Chcemy od nich (telefonów) odpocząć i skupić się w pierwszej kolejności na otaczającym nas świecie i sobie nawzajem. W ramach raportowania o stanie naszego samopoczucia i o przeżywanych przygodach będziemy publikować zdjęcia i filmy na grupie facebookowej dla rodziców, założonej specjalnie na potrzeby tego obozu.

Możliwość bezpośredniego kontaktu z harcerzami będzie odbywała się wyłącznie za pośrednictwem telefonów kadry drużyny, kolejno – Karola, Maksa i Tomka. Będziemy także na prośbę Waszych dzieci udostępniali im telefony do rozmowy. Jednakże, ze względu na zasięg, stan baterii oraz kwestie bezpieczeństwa, nie możemy zagwarantować, że będziemy je w stanie je odbierać i oddzwaniać codziennie. Z tego powodu bardzo prosimy, aby kontakt ograniczać do minimum, np. raz na tydzień, a także w miarę możliwości polegać na kontakcie za pośrednictwem wiadomości SMS.

bezpieczeństwo

Sztuką nie jest zorganizowanie samego obozu, lecz zadbanie o to, aby wszystko co się na nim dzieje było bezpieczne. To najbardziej priorytetowy cel, który stawiamy jako organizatorzy, dlatego nakreślimy w jaki sposób planujemy temu sprostać.

Las jest dla nas schronieniem, ale w ekstremalnych przypadkach może okazać się także zagrożeniem. W pierwszej kolejności zabezpieczamy się przed ryzykiem wystąpienia pożarów oraz przebywaniem w obozie podczas występowania nawałnic, mogących uszkodzić otaczające nas drzewa. Sam teren jest wyznaczony przez Nadleśnictwo Kościerzyna i przystosowany do naszego przybycia, np. poprzez usunięcie niebezpiecznych wiatrołomów. Następnie wyznaczone miejsce musi pozytywnie ocenić Państwowa Straż Pożarna, kontrolując szereg spełnianych przez nas zasad BHP, takich jak m. in.: wyposażenie w atestowany sprzęt gaśniczy, poprawność użytkowania instalacji elektrycznych, gazowych i bezpieczeństwo samego otoczenia.

W razie wystąpienia ekstremalnych warunków pogodowych będziemy mieli przygotowaną i przećwiczoną procedurę ewakuacji w bezpieczne miejsce: w pierwszej kolejności na polanę oddaloną o 100 m, a następnie do murowanego Ośrodka Wypoczynkowego Politechniki Gdańskiej w odległości 800 m. W celu wykrycia nagłych zagrożeń ze strony natury lub postronnych ludzi, będziemy także pełnić całodobowe warty.

Codziennie będziemy telefonicznie raportować o stanie naszego obozu do najbliższej jednostki PSP, oraz otrzymywać od nich profesjonalne raporty pogodowe i wskazówki postępowania. Ponadto będziemy wyposażeni w awaryjną łączność krótkofalarską bezpośrednio ze Strażą, a także naszą wewnętrzną, obozową. Służby ratownicze (pogotowie ratunkowe, policja i straż pożarna) zostaną szczegółowo poinstruowane o sposobie dojazdu w miejsce naszego obozu, a oprócz Straży Pożarnej zwizytuje nas również Policja i Pan Leśniczy.

Podczas wystąpienia zdarzeń zagrażających zdrowiu, będziemy mogli dotrzeć do Szpitalnego Oddziału Ratunkowego w 15 minut, a wszelkie urazy i stany nagłe będziemy potrafili zaopatrzyć samodzielnie, jako ratownicy KPP, dysponując własnym wyposażeniem ratowniczym.

Szczególnie będziemy pilnować przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas budowy obozu i korzystania z narzędzi, a do tego najpierw nauczymy harcerzy jak poprawnie się nimi posługiwać.

Ponadto spełnimy wszelkie wymogi odnośnie dostępności infrastruktury i środków do utrzymania odpowiedniej higieny osobistej i higieny żywności określone przez Państwową Inspekcję Sanitarną, która także skontroluje nasz obóz.

FINANSE

Nie da się ukryć, że względem pierwotnej informacji na stronie postanowiliśmy podwyższyć koszt obozu o 500 zł. Intensywnie pracowaliśmy w ostatnim czasie nad dokładnym oszacowaniem kosztów (np. badania wody, zamówienia drewna, dzierżawy miejsca, wywozu nieczystości, transportu itd.) i doszliśmy do wniosku, że to minimalna cena po której jesteśmy w stanie zorganizować wyjazd. Na spotkaniu obozowym przedstawimy Państwu dokładny preliminarz i pozostaniemy otwarci na wsparcie w tej kwestii. Przykładowo, od wielu lat korzystamy z uprzejmości druha Pawła, który pomaga nam przetransportować około tonę sprzętu do lasu, co generuje dla nas ogromną oszczędność w budżecie obozu. W międzyczasie sami będziemy regularnie pracować nad obniżką tej kwoty, m. in. poprzez wniosek o zwolnienie z odprowadzania kosztów pośrednich do Okręgu Pomorskiego ZHR, czy też pisząc wniosek o dofinansowanie z konkursu prowadzonego przez Kuratorium Oświaty (ok. 13 000 zł), natomiast nie możemy mieć w tym momencie pewności co do powodzenia w tych kwestiach. Sam konkurs zostanie ogłoszony w kwietniu, a jego wyniki poznamy dopiero w czerwcu.

Obóz Jest blisko

Bądź gotów.

chcesz dowiedzieć się więcej?

sKontaktuj się z nami